lördag, oktober 04, 2008

Brasa och mysig filt väder...


Helloj
Nu är det så där råkallt som det kan vara i Sthlm, jag har gått och kikat på en sådan här myskamin länge (se bild). Den går på vanlig el som ett element men är ju 1000 gånger mysigare att ha…eller hur?
Den är inte så fruktansvärt dyr heller…typ 995:-. Ja man får väl se när det blir kallare om det kan bli ett köp.
Idag har jag snabbstädat lite, vikt undan tvätt och småfixat allmänt. Snackat en stund med bror i telefonen, han hade mycket regnigt väder, här regnade det i natt men har varit uppehåll under dagen. Det hotas med storm som kommer framåt morgontimmarna till söndag.
I går när jag var på apoteket så köpte jag glukosamin åt mig själv, det ska vara bra mot ledvärk och detta har vi ju i släkten. Nu ska jag prova och äta detta ett tag för att se om denna höst blir lite lättare att överleva.
På tal om apotek så känns det som om man har ett litet eget hemma nu, det är saker till att göra rent Molles ögon 2 ggr om dagen + salva som ska kletas i. Moss har en hel uppsjö med mediciner som skall ges i olika doser och olika sorter under hela dagen. Och så har ju jag ett gäng olika saker för alla krämpor =). Ja som sagt…ett miniapotek.
Snart tänkte jag försöka fixa lite mat, men har inte bestämt mig vad jag är sugen på ännu. Kanske kan bli något speciellt gott om man orkar stå vid spisen. Annars får jag väl dricka av alla mina drickyoghurtar jag köpte igår *ler*.
Nä det blir nog någon varm god mat och krypa ner under filten med någon bra film =), det är sådant väder.
Ha en bra lördag! Kramizar!

Inga kommentarer: