söndag, oktober 05, 2008

Regn, storm, söndag och höst på hög nivå


Tjing
”Och regnet det bara öser ner”, i morse kom vindarna med hyfsad styrka. Jag hann ut med vovvarna precis innan regnet, men slipper inte nu på eftermiddagen/kvällen. Jag har slöat och kollat tv, sen var jag en tur och shoppade fågelfrö, en säck på 25 kilo med solrosfrön, nötter och talgbollar i mängder. Så nu ska de få mumsa, de har redan ätit flera kilo sen ett par dagar då jag började mata dem. Till och med i regnet kommer de och äter så de måste vara hungriga nu. Många glömmer att börja mata dem tidigt redan när insekterna försvinner. Så dagens tips…ut med fågelmat nu. Sen shoppade jag liten present till en kollega, det är en liten handfläkt =), hon går igenom klimakteriet så det blir en liten rolig present, och som tur är så har hon humor. Sen hittade jag en ursnygg höstjacka för 199:-, ja ni fattar nog…jag köpte den. Ja så blir det när jag åker iväg och ska bara handla ett par saker…då blir det alltid en miljon saker till =).
Men nu ska jag ut i regnet med busarna, Moss är väldigt glapp i leden så jag hoppas innerligt att inte korsbandet går av helt…uuuuh. Sen ska jag ta en dusch, äta en bakad potatis med sallad och god fetaostsås som är kryddad med persilja, vitlök och annat mums. I kväll är det också bra på tv hela kvällen så det blir nog sängläge med Moss, Molle och tv. Ha det bra! Kramiz!

Inga kommentarer: