lördag, oktober 25, 2008

Vintertid...storm och regn...brrrr.


Ja det blir nog en veckoblogg =) bara att vänja sig vid det.
Nu ska vi se; söndagen gick i lugnt och skönt tecken, jag är fortfarande nöjd med möbleringen och Moss verkar vara bättre i benen efter att ha kunna röra sig på ett bättre sätt. Måndag var det sim efter jobbet och även på torsdagen, Molle får följa med in nuförtiden och är jättelycklig över det. På jobbet har det flutit på bra förutom ett och annat litet gräl med en kollega, men vi kan alltid skrika åt varandra och sen är det över och ur världen, det känns skönt att man hellre gör så än att man surar. Känns ovanligt att jobba även torsdagar men man vänjer sig =). På fredagen vart det tvätt och lite pyssel + att åka och handla. Givetvis fyndade man lite, en ny morgonrock vart det, svart mjuk underbar =). En butik har ju 80 % rea utförsäljning på allt och där fyndade jag lite lampor och lyktor. Idag har jag pysslat med bilen, bytt till vinterdäck eftersom de varnade för halka på aftonbladet. Sen åkte jag till biltvätten och tvättade av den. Smorde upp allt inför vintern, låsen och så. När man ändå hade farten uppe så städade jag inne, bytte på sängen och tvättade lite till, nu har jag duschat, ätit en god middag med wokad quorn, sockerärtor och kidneybönor, detta la jag i pitabröd med stark sås på…mmmmmumma. Har redan varit duktig och ställt om klockorna, glöm inte det =). Nu blir det kaffe, film och vila ryggen. Ha det bra…vi hörs nästa vecka ….hehe.

Inga kommentarer: