fredag, oktober 03, 2008

Vackraste årstiden...


Tjingeling
Ja nu har det ju nästan gått en vecka igen då….
Söndagen var jag hos syrran och åt gudomlig mat, det vart kycklinggryta och massa gott till.
Måndag till onsdag…arbetsdagarna har varit stressande och lite jobbiga psykiskt, lite bråk med elever som tär på en. Men lite ljusglimtar med att alla instrument har kommit =), lektionerna har rullat på. Moss har inte simmat denna vecka pga att simmet har stängt för jakt. Men på tisdag till veckan är det dags. I onsdags fick vi reda på att 2 kolleger + vår rektor slutar….känns astrist men den vikarierande rektorn är jättebra (än så länge). Så nu försöker jag förhandla till mig mera tid, det finns ju ett ordspråk ”den enes död den andres bröd”. I går tvättade jag och slöade faktiskt lite, veckan har ju tärt på en psykiskt, mer än vad man trodde tror jag.
Idag har jag varit och handlat och fyndat =). Jag var på apoteket och köpte ny värkmedicin åt Moss, han har haltat så grymt sista dagarna så jag ska försöka med en annan medicin nu. Sen gick jag förbi en av mina favoritbutiker och se där…..där sålde de ut massa kläder för endast 49:-, jag köpte 6 st plagg ( då ”sparade” jag 850:- mot ordinarie pris), jag älskar deras kläder och känner mig mycket nöjd (Gina T). Jag har förresten en favorit reklam på tv nu fast där köpte jag inget, det är Lindex tv-reklam om stickad revolution, kolla in den.
Efter apotek och shopping så dök jag in hos tatueraren och bokade en tid =), det ska bli ett litet spindeldjur denna gång. Sen åkte jag och köpte matvaror och där fyndade jag också, de sålde ut drickyoghurt för 1 kr styck inget fel på datum men de skall tydligen inte sälja de smakerna längre. Jag köpte ju genast ett gäng, de är bra att ha som morgondricka då man har svårt att äta något.
På vägen hem så köpte jag ett pärlhalsband al´a billigt, vi ska ha personalfest nästa fredag och då ska man ha vissa kläder och smycken på sig, blir spännande att se vad de har hittat på för skoj.
Vi tjejer ska ha mysbyxor och tröja + pärlhalsband, killarna vet jag ej.
Nu ska jag snart äta något, sen blir det tv och mys, Moss har dyngsomnat redan, då var väl medicinen bra i alla fall. Han behöver vilan.
Ha en underbar kväll, kramiz!

Inga kommentarer: