lördag, oktober 18, 2008

Skäms!


Ja jag veeet…SHAME ON ME!
Men det har varit lite mycket nu, det vart inte riktigt 100 % jobb för mig men det blev 4 dagar i veckan och fredagar ledigt…nice. Så nu har jag roddat runt på jobbet och fixat en massa, jag får beröm varje dag och det känns underbart.
Lektionerna flyter på bra, men det är ju för att jag har planerat långt i förväg. Förra fredagen var det personalfest…..ojoj, jag skulle ju bara dricka vin och hålla mig borta från starksprit, men då tog ju idrottsläraren fram wirren och så var det kört. Vi hade i alla fall roligt (tror jag…skratt). Vi monterade ihop ett trumset, körde lite trumsolon, dansade och drack.
Lördagen var mindre kul, jag sov mest hela förmiddagen och sen åkte jag till Ikea på eftermiddagen. Jag köpte nytt överkast, lampor, tv-bord och en till trofasthylla för prylar…och lite annat krafs =). Så nu har jag möblerat om (det tog hela söndagen), det är mycket bättre nu och Moss fick lite mer rörelseyta så att han inte snubblar eller klämmer in sig i trånga passager mellan möblerna. För första gången är jag mycket nöjd. Jag kunde ju slänga ut lite stora otympliga möbler och lägga prylar i de nyinköpta. Ja va har mer hänt då….jo spindeltatueringen på halsen är klar, den vart grymt snygg och alla som ser den berömmer den. Sen har man pysslat med det vanliga städat, tvättat och shoppat kläder…hehe. Moss är och simmar 2 ggr i veckan och verkar vara hyfsat stabil i haltandet. I onsdags slog jag på stort i bakade muffins, lärarna på jobbet vart överlyckliga. Jag bakar typ vart annat år så de kände sig hedrade. Något annat kul är ju att det har börjat en kille i restaurangen där vi äter med eleverna och han är riktigt ögongodis….=), så nu spelar det ingen roll hur äcklig maten är man är ju där med ett fånigt flin i alla fall.
Den här helgen blir mycket lugnare….ska njuta av höstsolen och mysa med vovvarna. Kramar!

Inga kommentarer: